Vilka var Snorleifs?

image551
Vissa band lägger sig bara på minnet. Som exempelvis
Snorleifs. Jag vet egentligen ingenting om punkbandet
Snorleifs - förutom att de kom från Ängelholm och medverkade
med två låtar på Spunks första Kloak-Mix. "Hiroshima" och
"Fungerar systemet" kanske var de enda låtarna som spelades
in någon gång 1983-84, men kanske ligger det gömda exemplar
av bandets demo och skräpar på vindar i Ängelholm med
omnejd. Känner du till något om Snorleifs? Snälla lämna
en kommentar. Annars kan du bara ladda
ned och njuta
av de två bortglömda hitsen...

Kommentarer
Postat av: Sveden

Om jag inte minns helt fel så släppte Löken pojken en Snorleifs demo på Fetvadd. Tror att den ligger och skräpar här någonstans.

Postat av: Eq

Snorleifs spelade även in en kassett som hette Dagcenter-låtar eller nåt liknande med grymma covers av Bob Marley (Buffalo Soldier - Ölandsraggare), Sator (I Wanna Go Home - Jag Vill Byta Kön), Housemartins (Caravan of Love - Sug Pung) mm. Könsrock brukar ju vara ganska tröttsamt men snorleifs var faktiskt rätt kul..

2007-07-19 @ 20:27:08
Postat av: Eq

men dom låtarna låter ju knappast som de på din kassett.. Kanske fanns det två snorleifs?

2007-07-21 @ 17:23:57
Postat av: Tampe

Hum, om jag förstått rätt, så är Snorleifs ifrån Kalmar? Det är en snubbe som sitter o gör flummiga covers på kända låtar i redig Onkel Kånkel anda. Men som det skrevs här ovan, troligtvis finns det 2 st Snorleifs band?
Jag hade en data lärare på en kurs jag gick, han var ifrån Kalmar och kände tydligen snubben i Snorleifs.

2007-08-19 @ 19:35:02
Postat av: Swamp

Ja för fan, Snorleifs är från Kalmar, precis som Onkel Kånkel för övrigt. De har gett ut två skivor/band med sammanlagt uppåt 30 låtar (samtliga covers naturligtvis). Träffade på en gammal kalmarit på fyllan i Malmö förra sommaren som sa namnen på både killen som var Snorleifs och han som var Onkel Kånkel, men det har jag givetvis glömt. Dessutom måste ju mystiken upprätthållas...

2007-10-21 @ 21:18:12
Postat av: Jocke

Jo Snor-Leifs kom från Kalmar (Trekanten har jag hört nånstans?) Jag har två kassetter liggandes här. Kopierade båda två. Den ena heter "Kramgoa´ Dagcenterlåtar" den andra kommer jag inte ihåg vad den hette?

2007-10-25 @ 22:06:57
Postat av: Succer

Det fanns ett punkband i Ängelholm på tidigt 80 tal som hette Snorleifs. Inte att förväxla med något Onkel Kånkel aktivt från Kalmar.

2008-01-30 @ 08:12:03
Postat av: Succer

Trummisen, Micke Långberg, var föresten en klass kamrat på gymnasiet. Fick nyss två nya alster från honom. Verkar fortfarande (eller återigen) aktiv i genren.

2008-01-30 @ 08:13:28
Postat av: Sörling

Succer: Kan du mejla mig? mikael.sorlingAgmailpunktcom

2008-01-30 @ 09:23:43
Postat av: Sörling

Succer: Kan du mejla mig? mikael.sorlingAgmailpunktcom

2008-01-30 @ 09:23:57
Postat av: virre

mmm måste hålla med. Tycker musik i denna genre är löjligt tråkig/dålig men jag är helt frälst i snorleifs och har allt med dem i min ipod.Brukar mala igenom alla låtar som tar typ 2 timmar. Är en speciell kännsla i låtarna och kul med massa olika karaktärer/sångare + att låtarna har ett speciellt sound...typ helt dränkt i chorus =)
ps ja är 23 år

2008-04-06 @ 23:21:38
Postat av: Björn

Det var jag som trummade på denna inspelning, fanns 2 olika sättningar på Snorleifs. Var med på den senare. Den första sättningen var mer trallpunk. Vi var mer inne på Discharge o Crass stilen. Om nån kan slänga upp låtarna igen så skulle jag bli glad.



Ha bra

2008-08-30 @ 00:27:53
Postat av: Exil-Kalmarit

Kalle Tunell heter snubben som låg bakom (Kalmar) Snorleifs

2010-07-08 @ 19:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback