Varning - Varnagel är lösa igen

image576
Varnagel
"Vill ha mer" (Beat Butchers)


Jag hörde Varnagel för första gången 1999.
Då handlade det om kassetten "En ny tid".
Och jag minns att jag avskydde den.
Och efter den har jag kräkts på allt som de här trallpunkarna satt sin signatur på.
Varnagel spelar trallpunk med kraftig betoning på trall. Det är mycket tjo-la-hop-san-sa och det är alldels för mycket vedervärdig stämsång, som man plockat upp på något scoutläger för kristna gossar. Det låter naturligtvis förjävligt rent ut sagt.
När nu Beat Butchers skickade den nya plattan "Vill ha mer" ville jag ge de här slynglarna en ärlig chans, för bortom ung vänster-lyriken, hurtigheten och falsksången så verkar de vara ett ganska schysst band med stort hjärta.
Men efter att ha genomlidit låtar som "Egoproletär", "Hela havet stormar", "Spelar ingen rock'n'roll" och "Jag vill ha mer" är det bara att slå fast - Varnagel är troligen ett av de tio sämsta punkbanden någonsin.
Det är tjo-la-hop-san-sa på scoutläger mest för hela slanten.
Inte så jävla mycket punk, alltså.

PS: Om du själv vill lyssna, kolla
här.

Kommentarer
Postat av: Ove

Micke, ingen tycker att du är häftig bara för att du skriver "trallarna som av misstag irrat in på Södra Promenaden...". Jag trodde verkligen att sådana uttalande hörde hemma i förra decenniet.
Nä, nu sjönk du faktiskt i aktning.

2007-08-08 @ 10:11:54
Postat av: Sörling

Ove: Du har rätt, det var en rätt onödig kommentar - jag har plockat bort den.

2007-08-08 @ 12:28:49
Postat av: El tedro Diablo

Vem, vad är en trallare?
Finns det sådana fortfarande?
Hualigen...

2007-08-08 @ 12:42:29
Postat av: smocke

dom dära trallarna är värdelösa. Äcklas av deras hurtiga scoutmöte trall. Tror bara slutstation tjernobyl är sämre.

2007-08-08 @ 13:24:59
Postat av: Pekka

Tack för varningen!

2007-08-08 @ 14:00:50
Postat av: kalle

ja fy! Om jag hör ordet varnagel en gång till kommer jag att gå med i frälsningsarmen

2007-08-10 @ 18:05:11
Postat av: nibbe

haha du är rätt charmig i allt ditt trallhat ändå... :)

2007-08-11 @ 12:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback