Svänger fortfarande


Chinese Takeaway är inte bara en förbannat
bra låt signerad The Adicts, det är också ett
grymt punkband där Ego T. Superstar ingick.
Bandet gav ut några plattor under senare delen
av 90-talet innan man splittrades och istället
blev Part-Time Posers. Den här miniplattan
kom, rätta mig om jag har fel, 1996 och svänger
minst lika bra i dag.

Chinese Takeaway
1, Take me away 2, Rock'n'roll boredom 3, First time
4, I feel alright 5, When I say 6, Be my girl 7, Be my baby
8, Kill yourself

Kommentarer
Postat av: patrik björk

Är du möjligen mannen bakom det insomnade fanzinet terrorpop? Bara undrar...Hade nämligen funderingar att skriva där när Backstage gick i graven...

2008-05-02 @ 20:20:38
Postat av: Sörling

Patrik: Ah, jag minns dina alster i Backstage - det som först kastade mig över. Nej, jag är inte Terrorpop-mannen. Du tänker på Henrik Wising misstänker jag.

2008-05-02 @ 21:01:59
Postat av: Per

Åh, den plattan spelas alltför sälla här hemma, men bra är den. Finns bara den och en 7" väl?

2008-05-02 @ 21:46:55
Postat av: Blom

Jag har en demo med dom. Dom påminner mycket om New York Dolls på den tycker jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback