Hallå där - Jannicke i Disco Volante

image881
... tycker du inte att väntan på nya plattan "It's your funeral" har
varit alldeles för lång? De nya låtarna som ni lagt ut på myspace
är ju urbra!

- Självklart har det tagit tid och jag tänker inte sticka under stolen
med att det är "mitt fel" som stack till Los Angeles... Det är ju
knappast någon idé att släppa en skiva och inte kunna spela den
live. Däremot tror jag att alla behövde en paus och andrum för att
palla med och köra så som vi gjort.

När var hur kommer den?
- Vågar inte säga för mycket eftersom att vi inte kommer släppa
den själva, men jag tror att det blir officiellt snart.

Den här spliten med Kamikatze, vart tog den vägen?
- Bolaget heter Chorus of One och dom har sagt april/maj.
Omslag och allt annat är klart så jag kan inte se någon anledning
till att det inte blir så.

Ni har en Japan-turné på gång i sommar, värsta peppen?
- Vi har precis fixat flygbiljetter och första datumet i Tokyo är satt
i mitten av juli. Givetvis är vi obeskrivligt glada och sjukt peppade...
allt ska bli galet intressant! Har börjat pluggat in japansk vett &
etikett och så har Linus översatt en del recensioner av vår skiva
där dom bland annat beskriver oss som "possessed"... så jag
har ingen aning om vad som väntar oss haha!

Ni är ju ganska utspridda i bandet nu, hur håller ni liv i brasan?
- Envishet, kärlek och respekt. Vi har gått igenom tokmycket jobbigare
saker än att alla bor i olika städer och personligen hade jag aldrig spelat
med ett gäng idioter så vi har väl blivit som en familj, på gott och ont. Vi
bråkar som alla andra men mest av allt har vi skitkul och vi delar åsikter
och har samma ambitioner. Dessutom skaffade vi alla likadana DV-
tatueringar precis innan jag drog så nu är vi down for life. Ingen återvändo, haha.

Du själv har ju hängt ganska länge i LA och när man läser din
blogg så kan
man ju tro att du kommer stanna där för alltid
.
- Om jag inte haft DV så hade jag nog stannat, det är ganska skönt att bo i en
stad där det finns riktigt bra möjligheter inom ens yrke. Att slippa kyla och mörker
gör ju saken inte sämre. Men så hade jag kunnat önska att LA inte låg så
förbannat långt borta från Sverige, fan jag saknar mina vänner & familj som en
galning. Men jag är inte färdig med LA än. Visst,  jag ska hem i maj men jag kommer
nog att bo här lite senare när jag inte behöver ta hänsyn till någon annan än mig själv.

Till sist - när lirar ni i Malmö nästa gång?
- I sommar eller höst hoppas jag. Vi fick något erbjudande men då visste vi inte
om vi skulle till Japan eller inte på det datumet. Så jag ska nog kolla upp det igen!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Totalt värdelöst band...Ja de är tjejer. ja nån är hot... och?... Vafan. ingen bryr sig och ingen orkar lyssna,,,, fuck off

2008-03-08 @ 02:15:19
Postat av: iNGE aS aT ALL

sÅ tycker även jag och vi i min klubb, vilket riktigt DÅLIGT band! hoppas de lägger av snart! En värdo-singel på Ludvikas finest label och inget hat! Pisset i pannan duggar tätt!

2008-03-08 @ 03:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback