Bäst just nu

image899image900

1, Siebensünden/Teratologen "Gläd dig du kristi luder/Herrens djuriska njutning" cd

Siebensünden "Blod slem galla" dcd

Wow!!!

Jag borde inte bli förvånad. Jag borde inte bli så totalt tagen på sängen.

Indy Massgrav skrev om Siebensünden för länge sedan i Close-Up. Och jag minns att

jag tänkte att jag skulle kolla upp det där skruvade bandet från Jönköping. Men tiden går,

nya band dyker upp som pockar på uppmärksamheten. Siebensünden föll i glömska.

Men så började folk runt omkring att hylla den nya Warcollapse-plattan och jag blev nyfiken.

Det slog mig att Warcollapse-Janne även var inblandad i Siebensünden, så jag beställde

även dessa.

Och jag blev frälst så fort jag fick plattorna i min hand.

Läckert designade. Briljanta omslag. Fantastiska titlar.

Tre späckade cd-skivor - sex låtar...

Några timmar senare var jag smått chockad.

Siebensünden är bland det mest psyksjuka jag hört på skiva.

Det är nästan omöjligt att beskriva bandets vrickade sludge. Psykotiskt industriellt oljud

i kombination med blasfemi, häxkonster, hat och kaos. Doom. Punk. Sludge.

Det är svårt att inte gilla ett sådant band.

Dessutom fungerar texterna som extra krydda. På "Gläd dig du kristi luder/Herrens djuriska njutning" så är det författaren Nikanor Teratologen som ligger bakom lyriken:

"Herrens djuriska njutning

inte utan din nedsprutning

Herrens djävulska njutning

alla hämningars kortslutning

Herrens bibliska njutning

skönare än en dödsskjutning".

Smaka på den du.

På "Blod Slem Galla" är det Janne som författat, med minst lika bra resultat. Eller vad sägs om titlar som "Man ska inte döda fle människor än man orkar äta upp" och "Den multipla individens önskan om personlig genocid".

Köp plattorna här. Du kommer aldrig ångra dig.


2, Warcollapse "Defy"

Hyllningskörerna visade ha sig rätt. Warcollapse hårda crustattack var en av fjolårets allra bästa utgåvor. Och jag gissar att den kommer växa ännu mer, den sista tiden har jag ju mest ägnat mig åt Siebenünden och Tysta Mari...


3, 15 200 biljetter

Drygt två veckor kvar till den allsvenska premiären. Norrköping har redan sålt ut i princip hela arenan. Het, hetare, Norrköping... Vi ses på Östra den 30 mars!


Kommentarer
Postat av: Pike

Beror snarare på motståndet än Hot-Peking ;)

Postat av: Sörling

Pike: Yeah right. Djurgården är ett kvartersgäng, förvisso ett lyckosamt sådant. Och de senaste åren har ni ju dessutom spelat ganska attraktiv fotboll, men det gjorde ju Åtvidaberg på -70talet också. I det historiska perspektivet vet vi ju både vilket av lagen som möts den 30 mars som är den Stora Klubben;-)

2008-03-14 @ 09:49:56
Postat av: indy

Sent ska syndarna vakna!
Finns ju även en rätt fet intervju med Siebensünden i Ny Moral... ;)
Och du, författaren heter Nikanor, inte Nikander. Sluta supa.

2008-03-14 @ 18:33:55
URL: http://nymoral.blogspot.com
Postat av: Masken

Klart jag hade rätt om senaste Warcollapse ;-)
Siebensunden är helt kanon dom med. Han har fan känsla för det där med kvalitet Janne...

2008-03-15 @ 14:29:52
URL: http://bloggasfuck.blogg.no
Postat av: Pike

Över 4000 biljetter sålda till Djurgårdare ;)

Postat av: Sörling

Pike: Bara 4000? Jag trodde ni skulle bli minst 6700;-)

2008-03-16 @ 17:39:14
Postat av: Pike

Surling>>He He He He.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback