Bandypunk

image901
Om en stund blåser domaren i gång årets
bandyfinal, som spelas mellan Edsbyn
och Sandviken. Bandy är i min värld minst
lika trist som en hockeymatch i Linköping
och jag följer inte serielunken mer än att jag
studerar tabellerna (det gör jag även när det
handlar om så väl volleyboll som innebandy).
Men om någon riktar en pistol mot mig och
jag tvingas hålla på ett lag i eftermiddag så
får det bli Sandviken - och det beror enbart
på Gasmans hyllning till Saik "Jernvallen Boot
boys". Bandypunk som trivs bäst tillsammans
med en plunta fickljummen busgrogg.

Gasman "Jernvallen boot boys"
1, Jernvallen boot boys
2, Bloodred black nights
3, Staring straight ahead

Kommentarer
Postat av: Parne

Sörlig, Sörling...Käre du...Bandy kan aldrig vara lätt att förstå för någon som håller på Norrköping i fotboll. Här i Bollnäs är det lika självklart som kirflaskan, den gamla skinnpajen, eller Why 12:an...

När Bollnäs lirar bandy är det inte idrott. Det är punk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback