Äre det här du vill ha?

image892
Det här var den första kassetten jag gav ut på Musik För Döva (1986 tror
jag). Jag vet - omslaget är kriminellt fult, men låtlistan håller än i dag många
pärlor. Exempelvis är ju det tidiga Crücifix materialet dyngbra och Svea Rikes
kompositioner håller hög klass. Även övriga medverkade känns än i dag
helt okej, bortsett från en och annan låt. Med kassetten följde ett fanzine, som
jag inte minns hur det såg ut.

VA Is this what you want?
DTR 1, Legalt mord 2, Vad vill dom oss
Scraps 3, Macho klan 4, Animal holocaust 5, Le Pen Fuck You
Rea Respirator 6, Liten Bruce Lee 7, Fosterlandsälskaren 8, Svett, blod och tårar 9, Rik mans lust
Crücifix 10. Sieg Hiel 11, Runka 12, Svarta lagen 13, Misär barn 14, Army 15, Go back to Auschwitz 16, NRP
Röten Tandkräm 17, Pengar 18, John-Olle 19, Bidrag 20, LSD-tripp med SAS
Arnes Plasthjärna 21, Spy på en snut 22, Feta jävla Agda 23, Vem stal Monas benprotes 24, Olof ser på ryska sportlovsfilmer
Brutal Personal 25, Öppna ögonen 26, Myten om arbetslivets välsignelse 27, Dax att deklarera 28, Livets eld
Svea Rike 29, Det sista tåget 30, Par i hjärter 31, Den stora glädjens makt 32, Vi ska leva

Kommentarer
Postat av: Slobodan

ARNES PLASTHJARNA??!!! Bra skit, som det heter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback