Pepp: Disco Volante - Diss: skäggen


Disco Volante
World Burns To Death
Descarga
Utkanten, Malmö 1 juli


I går kväll gjorde Disco Volante sin första Malmöspelning på 15 månader.
Och som vanligt när det här bandet står på scen så får man en rejäl omgång högexplosiv punkrock fullproppad med energi. DV-klassiker som "Slayer" (så jävla bra) och "Burn in hell" (sjukt bra avslut) blandades med nya punkprojektiler från kommande plattan. Setet var kanske i kortaste laget, men med tanke på att Jannicke spydde efter spelningen så gav man nog allt man hade. Lyckliga japaner som nu får njuta av bandet.
Brassarna i Descarga värmde upp. Jag tyckte de i början var rätt sega. Men trion fortsatte att pumpa ut sin rasande råpunk och till slut var även jag besegrad. Avslutande anti-snut låten var fullständigt lysande.
Och det kan man säga om hela WBTDs gig. Snuskigt tajt hardcore-attack som är så typisk för just jänkare.

SP noterar 1: Malmös nya autonoma aktivitetshus Utkanten var ett superschysst avslappnat ställe.

SP noterar 2: Jag går inte på så mycket spelningar nuförtiden. När jag gör är det lätt att upptäcka nya trender i scenen. Hetast just nu är tydligen skägg. Jag har aldrig sett så mycket skägg på ett punkgig tidigare. Skägg, skägg, skägg - överallt. Skägg är i dag vad dreadsen var tidigare, och mohikanen och spiksen ännu tidigare... Men spikes, mohikaner och dreads är ju ändå ganska snyggt... det kan man inte säga om skägg. Skägg är myndighetsfarbror, kulturkofta eller jultomte. Skägg är inte punk. Raka er! ;-)

Kommentarer
Postat av: Skägg

Postat av: Skägg



Nä det e visst inte punk med skägg. Att sitta framför datorn och blogga e däremot punk. Eller ens lågga ner tid på vederstyggelser som Ogräs...eller att fortfarande tycka att 23 Till e ett bra band...det e punk. Kulturfarbror...typ att sitta och ha åsikter i sin lilla navelskådande pissblogg då eller. Kan du inte skriva mer om vad du åt till frukost, om bussen var sen eller när du fick förseningsavgift på biblioteket. Hela Sverige bara skälver inombords i väntan på din nästa åsikt...kort sagt. Din åsikt e lika mycket värd som det som ligger på hundrastgården...Mikael Sörling. Håll dig till Close Up...

2008-07-03 @ 10:49:29

2008-07-03 @ 15:01:44
Postat av: Sörling

Tack för dina synpunkter. Kul att du läser bloggen. Förresten, jag raderade din bajs- och porrlänk. Du kanske har andra vänner som tänder på sådant?

2008-07-03 @ 15:05:38
Postat av: Hippo

Men herregud Sörling, det var ju en crustspelning du var på och inte en punkspelning. Misslyckade hårdrockare med alkoholproblem som har anammat uteliggarlooken. Och där ingår givetvis skägg. Alltså, ingen anledning till oro, punkarna ser fortfarande ut som punkare. Du får välja dina spelningar bättre i framtiden...

2008-07-03 @ 23:55:28
Postat av: Parne

Haha...Hippie, eller Hippo...Så du är ute och försöker retas som vanligt. Syns vi något i sommar?



För kännedom: Hippo har typ fler crustskivor än alla andra tillsammans i det här landet...

Postat av: Hippo

Jadu Parne, rent generellt är jag emot genreindelningar men skivorna du syftar på hamnar garanterat i facket råpunk. "Skägg är inte punk" skrev Sörling. Jag säger "crust är inte punk".

2008-07-04 @ 12:01:51
Postat av: Parne

Haha...mig lurar du fan inte Hippie...jag har sett skivorna själv. Så många gånger jag gått igenom dom när du stått i köket och lagat tomatsoppa, lyssnat på Mikael Wiehe och pillat på ditt eget skägg. Crustskägget.

2008-07-04 @ 15:54:38
URL: http://www.myspace.com/bradfordladies
Postat av: Papa Franz

Skönt att nån äntlgen tar till orda mot vansinnet, skägg hör inte hemma i punkscenen. Å angående Crustpunx så är det ingen ursäkt, man behöver inte ha skägg för det;)

2008-07-08 @ 17:39:16
Postat av: Goiko

Mustach då? Det är väl ok? The Past, White Flag, Blitz,Tst... där fanns det snorbromsar alltid.

2008-07-14 @ 14:02:40
Postat av: fredda frivolt

Det är helt ok av Skägg att dissa Ogräs,alla får tycka vad dom vill.Själv hade jag svinkul i Ogräs mellan -87-91.Men erkänner att musiken var en kompromiss med de folk som fanns att spela med vid Borlängeflytten.Bedröwlerz och F.D.M. låg mig eg varmare om hjärtat.Efter att ej spelat alls sen 2001 så e nu Bedröwlerz återförenat,snabb dri-hc,kanske faller på läppen bättre även för herr Skägg.Kanske vi syns på nåt gig?

2009-04-14 @ 12:13:44
URL: http://www.parihjarter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback