Oi Oi Oi - only in it for the music

image815
Contemptuous var för ett par år sedan ett av de hetast
namnen på den svenska oi-scenen. Stockholmarna gav
ut en ruggigt bra splitplatta med Royal Stakeout på Kjell
Hell och det talades om fullängdsalbum på utländska
etiketter. Men det mesta rann ut i sanden och skinhead-
gänget tröttnade på hela skiten - och bildade istället Antipati.
Dock gav Contemptuous ut "The early years 2003-2004" på
nätet. En platta som innehöll 13 låtar läcker streetpunk. Nu
har jag inte hittat den utgåvan på länge på nätet och det vore
sannerligen synd om de här inspelningarna faller i glömska,
därför slänger jag upp den här.

Contemptuous "The early years 2003-2004"
1, Borders 2, Move it 3, Rock'n'roll romance 4, Sick of it 5, For the lot of you
6, fuck your unity 7, Work to survive 8, Peter is on the piss 9, Hang em high
10, 925 11, Good times 12, The brats 13, A personal fuck you

Kommentarer
Postat av: Slobodan Burgher

"LoL", jag erkanner att jag overdrev nar jag skrev det dar pa min blogg. Sjalv har jag lyssnat pa Perkele nastan hela veckan...och (shockhorror) COCKNEY REJECTS!!!

Postat av: Robban

Hallå! Det finns en utökad version av 'early years' ute på nätet, som innehåller allt Contemptuous gjorde, även den ganska opolerade sista demon från hösten 2005. Testa Soulseek. Tack annars för uppmärksammandet, Sörling.

2008-01-16 @ 06:54:47
URL: http://www.myspace.com/contemptuous
Postat av: Sörling

SB: ;-)

Robban: Å fan, den demon måste jag kolla upp.

2008-01-16 @ 12:41:58
Postat av: Jimpa

Tack som fan! Du gjorde min dag!

Har själv haft den här demon men efter en dator
krasch så försvann allt :( Men om du hittar
den utökade demon släng upp den med för jag
med nada kunskaper om hur soulseek och datorer
i allmänhet fungerar fattar inte.

Och antipati fyller tomrummet efter Contempt...

2008-01-16 @ 15:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback