Grisar vi minns

image800
"Nazi cops from hell", "Fika falafel", "Fake edge", "Halv fjärs" och
en fet tolkning av Moderat Likvidations "Sprängd" är bara några
argument till varför du ska kolla upp den här plattan. Jag minns
inte när den kom ut (sent 90-tal kanske?) och när jag återupptäckte
den för några veckor sedan hade jag glömt bort hur bra Stockholm
Pigs var. Kaotiskt, packat och stökigt. Googlade namnet för att
fräscha upp minnet, hittade nästan ingenting. Jo, någongång gav
New Noise ut 10:an "Passed out on the floor" och i dag spelar
någon av snubbarna i Midnite Stalkers. Om du vet något mer så
vet du vad du ska göra:-)
Stockholm Pigs
1, Fuck you to hell 2, Fake edge 3, Halv fjärs 4, Angel burning 5, Sprängd
6, Stockholm pigs 7, Nazi cops from hell 8, Living next door 9, Boogie
woogie pigs 10, Peoples beer 11, Fika falafel 12, Attack! 13, Make my
day 14, Sweet and pointless 15, Monte bianco

Kommentarer
Postat av: Parne

Tjena Sörling. Parne här. Känner mig nödd och tvungen att ge dig vidare info här, precis som i fallet Dead Generation. Vi är båda suckers för sånt här, så därför kan jag inte låta bli.

I Stockholm Pigs hittade du bl a Krisse, idag spelar han med Imperial Leather. Rulle, spelar som helt riktigt i Midnite Stalkers. Innan det vrålade Rulle i många år i nu nedlagda Sunday Morning Einsteins, antar att du har koll på det gänget...Restan av bandet hittade man i Wolfpack/brigade, To What End? Svart Snö m.m.
Ett tag spelade Dadde bas i Sunday Morning Einsteins. Vill minnas att det var Dadde som släppte tiotummaren med Stockholm Pigs...Har jag fel Dadde? Du läser väl det här antar jag.
Rulle har för övrigt trummat i mitt band Bradford Ladies, vi ligger på is för tillfället. Men vi kommer tillbaka snart i ny form och tanken är då att Krisse ska vara med. Även Andy från Victims...Rörigt va? Haha. I Bradford Ladies hittar du även Kåre som jag spelar med i Planet Trash...När vi även är i farten borde du kolla in hans nya band For Reasons of State också, bra som fan!

www.myspace.com/sundaymorningeinsteins

www.myspace.com/soapmeup (Imperial Leather)
www.myspace.com/midnitestalkers

Annat skit...För den som orkar bry sig då...

www.myspace.com/bradfordladies
www.myspace.com/planettrash
www.myspace.com/forreasonsofstate
www.myspace.com/victims

Postat av: KUKEN

Tack för STHLM PIGS, Mr.Sörl.
Kan nån kasta upp KLOAK MIX #2...???
Vill haa.....

2008-01-04 @ 16:19:50
Postat av: Blom

Dom såg jag nån gång på 90-talet när jag var i Sthlm en sommar. Dom + Sindy Kills Me (som var ett höjdarband) och Salt (av alla band) lirade ovanför "plattan". Har ett gäng foton från det hela i ett album t.o.m.

2008-01-04 @ 16:23:37
URL: http://hardrockinfo.com
Postat av: Parne

Sindy kills me...Dom svängde som fan!

2008-01-04 @ 17:43:07
URL: http://www.myspace.com/planettrash
Postat av: Sörling

Parne: Toppen, älskar sådana inlägg.
Kuken: Säg till om du hittar 2:an, jag letar också efter den.
Blom: Jag minns bara en singel med Sindy Kills Me och den diggade jag.

2008-01-04 @ 17:46:23
Postat av: KUKEN

Will do!

2008-01-09 @ 10:19:34
Postat av: Masken

Jag har Kloak Mix 3 om nån e intresserad :-)

2008-01-18 @ 23:31:12
URL: http://bloggasfuck.blogg.no
Postat av: magnus

hahaha fan va kul att nån minns skivan vi gjorde, lyssnade på den nylingen. Det stämmer att dadde var med å gav ut 10:an. Vi gav åxå ut en 7:a på egen etikett.
Jag har fått resterande medllemars fylle lovord
att vi nång gång ska litra igen så vem vet......

2008-02-09 @ 04:58:31
Postat av: Bergman

skivan är ett guldkorn! gavs väl ut 1996 tror jag. däremot är låtordningen mot slutet av skivan lite väl rörig... står fel titlar på fel spår.... if ya know what i'm sayin'

2009-08-02 @ 11:21:45
URL: http://www.abnorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback