Hallå där Indygrinder

image873
...er ep "Hatfylld och nerpissad" är snart uppe i 1100.- på Tradera. Kommentar.
- Det är tragikomik på högsta nivå. Det visar väl att mänskligheten bör förpassas till de sälla jaktmarkerna, att materialismen styr och att kulturen är på väg att gå under på allvar. "Stampa Takten"-EP:n gick för över 400 spänn förra veckan. Jag skulle kunna bränna mastern åt de där snubbarna som budar och skicka gratis tillsammans med några omslag. Inge krångel. Samtidigt kan jag ju inte förneka att jag tycker det är lite kul. Det är Massgrav, Beatles och black metal som gäller när det handlar om de stora stålarna.. Tror Johan i Massgrav köpte "Hatfylld" för en tia på Mickes Skivor för inte så längesedan.

Ska du själv langa ut dina sparade ex på auktionssajter jorden runt nu?
- Nä, inte en chans. Tror bara jag har två egna ex av "Hatfylld". Men hade jag haft tio ex så vet i fan om jag hade gjort det ändå. Det känns rätt grisigt, och så många hundralappar får man ju inte ändå, det är liksom inte som att vinna 25.000 spänn i månaden i 25 år direkt. Jag ska köpa en Triss-lott istället och hoppas på turen. Punkprofit överlämnar jag åt andra.

Vad är det mesta du själv betalat för en platta?
- Inga större summor, kanske 300 spänn för nån LP på nån skivmässa. Fast jag skulle nog inte ha några problem att hiva upp större summor om det verkligen är något jag vill ha. Jag hänger aldrig på Ebay eller Tradera. Jag minns att jag efter en öl (!) påstod att jag skulle kunna pröjsa tusen spänn för MC Tims tolva "Jag e def" (den första svenska hiphop-tolvan!), men det skyller jag på ölen, dödsvattnet.

När kommer "Örongodis"?
- "Örongodis"? Vad är det? Nya plattan heter icke så, det var bara lite punkdesinformation i sedvanlig Massgrav-anda. Jag hoppas att plattan kommer innan sommaren, vi kommer skicka den till Sound Pollution USA i början av mars. Slänger väl upp några nya låtar på hemsidan inom kort.

Kommentarer
Postat av: Stark

Haha, galet. Jag köpte för övrigt A Blaze... från hotstuff.se för en spottstyver, antar att det kommer dröja innan jag kan casha in på den :)

Postat av: esse

massgrav / widespread splitten ska komma ut om nån vecka enligt haunted hotel

2008-03-04 @ 20:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback