Distrust 1983

image854
Distrust kom från Hedemora och lirade hardcorepunk. Man
skrev fredstexter och protesterade mot djurförsök. Bandet
medverkade på en rad samlingskassetter samt den andra
Really Fast-volymen. Och om jag minns rätt huserade såväl
Asocial som Svart Parad-medlemmar i Distrust - men jag kan
minnas fel. Ni som vet - berätta! Demon från 1983 är i vilket
fall som helst inte alls dum.

Distrust "Demo 1983"
1, Punken är död 2, Försöksdjur II 3, Dödsstraff (live)
4, I natt jag drömde 5, Världskrig 3 6, Misstro 7, Generaler
8, Föroreningar 9, Försöksdjur I 10, Dödsstraff 11, Tid att dö
12, Vi rustar dom dör 13, Försöksdjur III 14, Vi vill...
15, Rasisternas barn 16, Våld löser ingenting

Kommentarer
Postat av: Sveden

Tror varken Asocial eller Svart Parad medlemmar återfanns i Distrust. Raped Ts första spelning utanför Östergötland var i Hedemora med bla. Distrust och Mob 47(var det inte så?). Dock glömmer jag aldrig Distrust som var bättre live än vad de är här. Väldigt US HC. Medlemmar från Distrust(tror jag)hade även bandet B.T.D.(Benny, Tommy, Dåren) som bara finns på en samlingkasset vad jag vet. Och det är bland det bästa svenska HC bandet jämte KiKs medverkan på Skänninge Punk som aldrig släppts på vinyl

Postat av: Dåren

Inte var det nån från Svart Parad med, men Kungen på trummor var med i Asocial samtidigt som Distrust. Och jag Dåren kom med i Asocial '85. När Raped Ts kom till
Hedemora så lät det väl bättre för vi hade en annan sångare än på den här demon, hehe... Jag lirade bara gura då. Kul att nån hört BTD

2008-02-12 @ 00:26:26
URL: http://www.myspace.com/karlkenneth
Postat av: Inge Ansvar

Sörling: Intervju med Distrust hittas ju i No Acne (den har du väl), där kan du ju själv läsa vilka som var med och inte.

Sveden: Inte Mob 47, men väl: Kurt I Kuvös, Crude SS, FOW, Asocial, Aggresiv, Zämund Vise (som jag knappt minns, någon annan?)Ugly, samt Distrust. Det var lördag 16/6 på Bunkern (Vasaskolan)i H-mora och det kostade 10 kr. Vete fan vilket år men gissar på mellan 83-85?
Och hur kan jag då veta detta?, Jag gjorde konsertaffishen och har den på väggen hemma.

Dåren: Hej på dig, Snygging! Har du hittat min bandare ännu :-)

2008-02-12 @ 20:58:17
URL: http://www.fcstpauli.se
Postat av: Dåren

Nej du Inge Ansvar, din bandare har jag inte sett till. :)

2008-02-12 @ 23:44:51
URL: http://www.myspace.com/karlkenneth
Postat av: Sveden

Jo vi åkte ju upp med Kurtarna till Hedemora. Med knivskärar Jeppe i baksätet. FOW minns jag som väldigt bra. Det var 1984 med 100% säkerhet då Biffen fortfarande var med i Raped. Den affsischen vore rätt kul att få en kopia på. Går att fixa?

Förövrigt är det ju sjukt att se hur många av dem gammla rävarna som forfarande håller på. Heja internet.

2008-02-13 @ 02:00:14
URL: http://www.kbdrecords.com
Postat av: rayss

thanks for distrust

i love distrust music

i download a demo from karl kenneth myspace

please reupload this

thanks

ray ss

san antoniok,tx

u$a earth

2009-10-23 @ 07:18:30
URL: http://friendlyparty.blogspot.com
Postat av: Patte

9 pers med instrument som åkte 30 mil i en Amazon kombi, med handbromsen i!! :-)

Det var tider det.

2010-04-01 @ 22:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback