Klassiska singlar - Boys will be boys

image672
Bristles kan vara det närmaste vi kom Oi!
i Sverige under början på -80talet. Jag såg
bandet lira förband till GBH i Jönköping 84
och vill minnas att det var en skittuff spelning.
Bristles gav ut två singlar, "Don't give up" 83
och så den här året efter. Och jag diggar båda
fortfarande, men "Boys will be boys" är vassare.
Bristles blev senare Bristles DC och gav 86 ut
singel "Free the prisoners". Snubben på omslaget
i randig Landskrona BoIS-tröja heter Michael
"Svegis" Svegbrandt och lirar i dag i The Negatives
(Swe).
Bristles "Boys will be boys"
1, The last survivors
2, Boys will be boys
3, Never give up
4, 1984 reality today

Kommentarer
Postat av: Dan

Bristles...tummen upp! Vi fick dom att göra en återförening på första Bollnäspunken 1996. Alla utom basisten, som stod och såg ut som en trött biker, var helsköna. Jag kan nästan gå så långt att jag säger att det är ett av mina bästa konsertminnen. Det var gåshud från början till slut.
Du missade något som inte kom upp Sörling!

Postat av: Dan

Så, nu blir länken till vår myspace rätt också...

2007-09-26 @ 00:02:49
URL: http://www.myspace.com/planettrash
Postat av: Svegis

Han bikern var vår originalbassist, det var trummisen som var stand-in. Rätt skall vara rätt!

2007-09-26 @ 00:21:23
URL: http://www.myspace.com/bristlesofficial
Postat av: Dan

Helt rätt Svegis, det har jag koll på...Det jag menade var väl att alla ni andra gjorde en bra insats och så ut att trivas. Han såg ut som att han hellre skulle velat vara kvar hemma i soffan...

2007-09-27 @ 00:18:49
URL: http://www.myspace.com/planettrash
Postat av: Svegis

Jag skulle få en inspelning efter den spelningen hemskickat till mig men det kom inget!
Vet du om det finns nån inspelning? Tror både på video o live vi skulle få?

2007-09-27 @ 19:59:27
Postat av: Parne

Tjena, jag igen...men med smeknamnet den här gången...haha.
Vi har ingenting på video från det året. Jag vet att någon snubbe från Norrland filmade typ alla band, men jag har själv aldrig sett det och vet inte var den människan finns idag. Jag vet inte ens vem han är. Tror han var tillsammans med en tjej som var med och ordnade skiten...
Ljudupptagningarna...ja, det är ingen som hört dom...bara jag och tre andra arrangörer. Vi har lyssnat ca 15 minuter. Jag har datbanden någonstans och tanken är väl att vi ska ta tag i det där någon gång...det har ju bara gått 11 år...haha.

2007-09-30 @ 23:59:44
URL: http://www.myspace.com/planettrash

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback