I kräftans klor fascinerar fortfarande

image635
För första gången på evigheter har jag verkligen l y s s n a t på
den här Raped Teenagers-plattan från 1988. Och den låter
fortfarande helt fantastisk - framför allt jazzpunken i "Sill i dill".
Raped fascinerar än idag med sina koola taktbyten, knäppa
riff och annorlunda texter. Jag skulle tycka det var vansinne om
den här skivan föll i glömska.

Raped Teenagers "I kräftans klor"
1, I kräftans klor 2, Svara Ann 3, Fröet 4, Fängslad 5, Pusselbitar
6, Kul regn 7, Tyst-höst 8, Sill i dill 9, 40-årskrisen 10, Arbetarens
tankar 11, Iskalla blickar 12, Tegel, tegel på väggen där 13, Skylten

Läs mer: Återvinning - Raped Teenagers

Kommentarer
Postat av: Slobodan Burgher

Ett av mina Svenska favoritband och det har ar en av hojdpunkterna...:0

Postat av: Paco

Är faktiskt ganska nyligen introducerad till RT, då jag köpte just I Kräftans Klor för inte så länge sedan. Sill i Dill är favoriten även här, grymma riff! Känns dock lite väl pretentiöst ibland kanske...?

2007-09-17 @ 06:30:35
URL: http://punkochoi.blogg.se
Postat av: Sveden

En får tacke he he :). Well vi var väl ganska pretto på skiva men lättade upp det hela med att inte vara så pretto(för det mesta hoppas jag) i intervjuer.
Kan garantera att vi inte var pretto i gigbilen(en blå Volvo) där var det mycket jude och negerskämt plus en drös med könsord.

2007-09-17 @ 07:33:12
URL: http://www.kbdrecords.com
Postat av: Paco

Jag läste nån intervju rätt nyligen från nåt skotskt fanzine, som finns tillgänglig på Kill From the Heart (om jag inte minns fel), och, som du sa, det lät inte lika högtravande.
Sen ska jag tillägga att det inte alltid behöver vara något negativt med lite pretentioner, sålänge självinsikten och/eller självironin finns där.

2007-09-17 @ 08:41:13
URL: http://punkochoi.blogg.se
Postat av: Sörling

Sveden: Hahaha - den gigbilen ruvade på många hemligheter misstänker jag, förresten - vet du hur man får tag i Kalaspuffar plus den där live-plattan från Your choice?

2007-09-17 @ 12:00:52
Postat av: Masken

Sörling. Jag slänger upp den på min blogg pronto!

2007-09-18 @ 23:34:30
URL: http://www.bloggasfuck.blogg.no
Postat av: Sveden

Jag har endast 1 ex kvar av Kalas Puffar. Hade 2 boxar för några år sedan men några galna jenkar beställde en hel drös. Liven har jag själv bara ett ex. av men nu har du ju den i digitaltformat iallafall :). Annars borde väl både Kalas... och liven gå att hitta billigt på eBay.

2007-09-21 @ 14:56:03
URL: http://www.kbdrecords.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback