Svinstians demofest #11 - Odd Sods FC

image711
Odd Sods FC kom från Helsingborg och sjöng
om huliganism, klackromantik och oi. Jag skulle
gissa att skåningarnas favoriter hette Blitz, 4-Skins
och Cockney Rejects.Jag lyssnade för några dagar
sedan på den här inspelningen igen och kunde glatt
konstatera att ett par av de här spåren fortfarande
är riktigt okej oi-punk. Så vitt jag känner till är "are
the youth of the city" det enda bandet gav ut. I dag
spelar Berra och Olof från Odd Sods FC fet crust
i Massmord!

Odd Sods FC "are the youth of the city"
1, Hooligans 2, Youth of the city 3, You 4, Spirit of
the terraces 5, They screw you 6, Our music

Jag recenserade demos under drygt tio år i en tidning
som heter Close-Up Magazine. Under den tiden hörde
jag fett mycket med bra grejor och jag hade tänkt att börja
lägga ut en del av de inspelningar som skickades till mig.
OBS: Oi - hittar du din gamla pärla här och absolut inte vill
ha den kvar - hör av dig.

Kommentarer
Postat av: Josefsson

Briljant initiativ! Jag efterlyser härmed Campfire Killers-demon som blev svinfavorit i #43. Sedan vore det ball om man fick höra några av de DÅLIGA grejerna också, om du har dem kvar. Palmegruppen och allt vad de hette.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback