Imponerande debut

image740
Antipati
On repeat

Förväntningarna har varit skyhöga på den här debuten. Dels består Antipati av folk från avsomnade skinheadgänget Contemptuous, dels har de smakprov ligan lagt ut på myspace gett mersmak. Och precis som i fallet Gatans Lag blir jag hejdlöst förälskad i "On repeat". En platta proppad med aggropunk som påminner om såväl Agent Bulldogg som Blitz och Strebers, stiligt klädd i oxblodsröda Dr Martens och snaggad frisyr. Inledande hatattacken mot SL i "600 spänn" är årets låt. "Born without balls" och "On repeat" är skränig kravallpunk. "Tired" och "Slut" är whiskeystinn oi-punk från rännstenen. Jag rådiggar till och med hyllningen till hemstaden Stockholm i "Stockholm Stockholm!". "On repeat" har verkligen gått på repeat.

Fotnot: Den här recensionen skrevs för Close-Up men kom inte in i tidningen.

Kommentarer
Postat av: Pike

Varför i hell-vetet kom den inte med i CU? F-n, det blir mindre och mindre PUNK i blaskan...och jag som igår betalade för ett nytt år :(

2007-11-28 @ 09:32:22
Postat av: Da Robban

Därför att Sörling inte skickade in recensionen i tid. Var hittar jag denna platta? Vill handla!

2007-11-28 @ 09:49:47
Postat av: Sörling

Pike: Det kan mycket väl vara så att Da Robban har rätt, det var rätt stökigt för en månad sedan.

Da Robban: Pike har nog plattor;-) Kontakta bandet annars på deras myspace. Jag tror du kommer digga den här skivan!

2007-11-28 @ 10:22:02
Postat av: Jimpa.

Bra platta som infriat alla förväntningarna
om inte lite mer!... Alltid friskt att höra
lite svensk lyrik och skön skitig punk.

Stockholm - Borås 1 - 1 !

2007-11-28 @ 13:12:43
Postat av: Pike

Da Robert>>Nu när man betalade in igår kväll för ännu ett år med CU hoppas jag på mer punk i blaskan...du kan väl kolla upp Thai-Punken på semestern ;)

Skicka mig ett mejl med din adress så fixar jag en platta.....så ser du till att jag vinner "This Is England" tävlingen jag svarade på igår, DEAL :)

Söling>>Städa hemma och sköt din Punkrock.

Båda>>TACK för att Gatans Lag kom med på era 10-i-topp.

2007-11-28 @ 14:18:38
Postat av: Robban

Den tackar vi för. Kul att du är tillbaka.

2007-11-28 @ 17:26:56
Postat av: Pike

Da Robb>>Min mejl kom visst inte med? Den är [email protected]

2007-11-29 @ 07:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback