Charmig snabbpop

image404

Traste & Superstararna
Du din jävla sopa (Massproduktion)


Jag har stött på
Traste & Superstararna på en och annan samlingsskiva genom åren men de har aldrig berört mig. Det har jag svårt att förstå efter att ha umgåtts en tid med Massproduktions läckra presentation av bandet, för Traste & Superstararna skrev en hel hög med klockrena hits. "Pengar" från debutsingeln 1979 är fantastisk punkrock, även om Bollnäsgänget valde att kalla sin musik snabbpop (och den egna etiketten döptes till Mesrock). Jag faller för det mesta av materialet på "Du din jävla sopa" - här finns en charm och värme som fängslar och den egensinniga pogopopen med den okammade attityden är så otroligt häftig. Kolla upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback