Årets bästa singel

image439
Alarmrock
5 skott i pikkan (Beat Butchers)


Jag blev helt knäckt första gången jag lyssnade på den här singeln, begrep inte vad det var som slet tag i mig och ruskade om. Efter ytterligare ett par lyssningar förstod jag vad det handlade om - Alarmrock har själva definierat det bäst - "treminuters punkrockblåsexplosioner på svenska", med betoning på "blåsexplosioner". Tänk Los Bohemos och deras debutsingel, tänk Rolands Gosskör med blåssektion, men tänk framför allt Monsters sväng och själ - därifrån har Alarmrock hämtat själva grunden för sin attack och det är så bländande bra. Årets bästa singel så här långt.

Kommentarer
Postat av: Inge Ansvar The first and only (Who ownes your name?)

Inte kosntigt när sångarens pappa heter Mats Mums. Alltså Grisen Skrikers trummis, trivia för er under 40 :-). Från den tiden när Punk uttalades Pank.

Postat av: Sörling

Inge Ansvar:
Vilken tur att du finns och kan reda ut sådana här saker. När kommer Noteringen?

2007-05-24 @ 19:29:25
Postat av: Inge Ansvar The first and only (Who ownes your name?)

Fotografen drog till rixgränsen för ett jobb som pistvakt, vad ska man säga? Släppa det utan bilder???? PS, Dims-Viktor bor i Malmö ifall du ej visste det. Ska till peking imorn för att se "nya" Ebba grön - GATANS LAG!

2007-05-25 @ 18:17:54
URL: http://www.myspace.com/ingeansvar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback