Sluthånglat

image225

Within Temptation
The heart of everything


Nu är det nog. "The heart of everything" får inga fler chanser. Jag har lessnat.
Och det känns en smula sorgligt.
För holländska Within Temptation har varit ett band som verkligen fångat mig. Det storslagna anslaget, de yviga gesterna och de briljanta melodierna har omfamnat mig... för att inte säga hånglat upp mig. "Mother earth", "Ice queen", "Deceiver of fools", "See who I am", "Julian", "Stand my ground", "Aquarious" för att nämna några få har gjort mig alldelels vimmelkantig och vårrusig.
Den inverkan har inte något av de elva spåren på "The heart of everything". Ett styltig och överarbetad album, som saknar all den glöd och passion som utgjorde basen för förra albumet "The silent force" (ett av 2000-talets allra bästa metalskivor). Det verkar nästan som om Within Temptation under resans gång insett att de inte skulle kunna matcha den utgåvan och därför satt punkt allt för snabbt med "The heart of everything".
Trist. Och inget mer hångel...
Myspace
Officiella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback