Röster om Ungdomshuset - Lovisa i Disco Volante

lovisadv

Vad betydde Ungdomshuset för er?
- Ungdomshuset var en viktig del av den mer alternativa musikkulturen som verkligen behövs. De konserter och eventer som ordnades där betydde mycket för människor som inte känner att de har så många val i den kommersiella och "massproducerande" värld vi lever i, inte minst musikaliskt. I och med dess bortgång har dessa val minskat än mer; som en tjej i Sydsvenskan sa "i dagens samhälle finns inget alternativ till det småborgerliga". Det är sjukt trist!

Hur ser ni på de senaste dagarnas händelser i Köpenhamn?
- Framför allt tycker jag att det är ett nederlag för demokratin. Jag blir ledsen när jag tänker på vilken polisstat vi lever i, och hur detta tar sig uttryck. Tyvärr är det knappast första gången jag hör och ser poliser bete sig på detta viset, och dessvärre lär det säkerligen inte vara sista gången heller.

Disco Volante spelar på torsdag på KB i Malmö tillsammans med Asta Kask.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback