Sveden vilka är dina 5 favoritlåtar i sommar?

image504

"Sommaren är kort" (Tomas Ledin)
Vår kanske allra största popsnickrare efter Gessle. Får gåshud varje gång. Sedan är den så på pricken: Sommaren är kort. Det mesta regnar bort. Så ta fördig. Solen skiner idag. Precis så det är ju.

"Öppna Landskap" (Ulf Lundell)
Varför är inte detta Sveriges nationalsång? Uffes raspigga röst får mig genast att vilja ta en cigg till till midsommarölen.

"Bad bad boy" (Midi, Maxi och Effti)
Klart underskattad sommarhit. Man är lite på g och är sugen på nått farligt en varm sommarkväll. Jag säger bara bad bad boy come to me come to me.

"Living Next Door To Alice" (Smokie)
På sommrarna önskar jag alltid att Alice Timander bodde granne med mig. Kunde man slinka in där när man kommer hem efter sommarnattens rummlande och snacka lite skit om gångna tider och kändisar. Alice Alice who the fuck is Alice?

"Köppebävisan" (Bengt Pegefelt)
Fyllehungern sätter in efter en het natt på Harrys. Klart man ska ha en korv.

Vad händer annars?
- Lite ditt och lite datt. Forsätter att ladda upp Absolute Dance hits på
kbdrecords.

Fotnot: Peter "Sveden" Swedenhammar har alltid haft en speciell musiksmak, en gång i tiden trummade han i Raped Teenagers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback