Snyggt och intelligent fanzine

image482

Dömd #3
fanzine


Redan på sidan 3 blir jag förtjust i det här fanzinet. Redaktör Krogh visar sig ha utmärkt musiksmak och nämner exempelvis Instigators debutalbum  "Nobody listens anymore" på sin heta lista. När jag sedan läser Dömd förstärks det positiva intrycket. Mathias Krog och Sonny Stark gör ett snyggt och intelligent internationellt zine med intervjuver som aldrig stannar vid ja eller nej-svar. Här porträtteras Hevn (Norge), Nakkeskudd platter (Norge), Disköntroll (Brasilien) och End Of All (Sverige). Dessutom en ball återblick på Dom Där. Och även om jag gärna propagerar för en cd med allt Dom Där material kan jag inte annat än känna respekt för Jannes kompromisslösa inställning till dylikt.
Dömd bjuder också på kolumner, bland annat om alliansen, däremot lyser recensioner med sin frånvaro - eftersom Krogh och Stark recenserar i sina webzines (
Attack fanzine och Rise and Subvert). 15 spänn plus porto. Beställ här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback