Slacker vilka är dina 5 favoritlåtar i sommar?

image510

"Generation destruktiv"  (Le Muhr)
Nostalgisk hjärtsynthsmärta, får mig att tänka på Ebbas Mental istid.

"Killing Spiders" (Surplus People)
För att jag gillar själva idén, särskilt bortåt rötmånaden, och för att Helena, Petra och Magdalena är så grymt electropunkiga som man kan bli.

"People Have The Power" (Patti Smith)
För att jag gillar själva idén, särskilt just nu när den palestinska drömmen om självständighet verkar implodera, och såklart för att Patti är störst, fortfarande.

"Bike" (Syd Barrett)
Typ 20 år före sin tid och tänk var det kunde ha slutat om mannen inte hade blivit knasig och slutat leverera. Å andra sidan hade vi kanske aldrig fått uppleva The Wall med Pink Floyd.

"New Wave Jacket" (Polysics)
Japansk punk/new wave. De har gjort en förfärlig massa plattor med japanskt vansinne, mycket av det förfärligt, men i den här låten brötar de mig glad.

Vad händer annars?
- I sommar brödjobbar jag på tidning och laddar batterierna inför höstens arrangemang, bland annat med Teater Terrier. Ja, och så dricker jag jordgubbs- och hallondrinkar på Debasers uteservering.

Fotnot: Slacker driver flera coola klubbar i Malmö,
bloggar och spelar i Oiew.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback