Indy vilka är dina 5 favoritlåtar i sommar?

image493

"Sommaren är här " (Pontiak Johanzon)
Den här låten måste ju ALLA ha med på sina listor! Sjukt beroendeframkallande electro-reggae-skyddadverkstad-pop. The Knife kan gå och lägga sig i en Hultsfred-sovsäck. Kom igen, kom igen!

"Forget the Swan" (Dinosaur Jr)
Tror jag lyssnat på den femtio gånger enbart den senaste veckan. Och då upptäckte jag ändå låten kring 1991, så... Jag kanske är sjuk i huvet?

"After the Revival" (Disfear)
Jag har grunnat länge på vilken låt som är världens bästa känglåt. Det bör vara den här. Funkar året runt, dygnet runt. Inge krångel.

"Imago Mortis" (Marduk)
Bland låtarna på nya plattan så gillar jag konstigt nog emolåten bäst. Fantastisk sånginsats som vanligt från Mortuus - tveklöst den bäste i black metal-genren.

"Bloody Hammer" (Roky Erickson)
Skulle lika gärna kunna plocka vilken låt som helst från "I think of Demons"-plattan. Roky är Gud, Satan, Buddah och Åsa-Nisse i en och samma skapelse. Klart det blir bra då. Somrigt som Satan!

Vad händer annars?
- Har precis börjar skriva för Tidningen Kulturen (debut i #16), det ska bli kul. Och så ska vi försöka få ihop åtminstone ett enda rep med Massgrav det här året... och så
bloggar jag ju en del. Mesta tiden går dock åt till att slaviskt följa UFC, Pride, TUF och annat MMA-relaterat. As real as it gets! Let's get it on!

Fotnot: Mattias "Indy" Pettersson spelar trummor i Massgrav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback