Blasfemisk jappecrust

image562
Jag vet att jag är sent ute... Indy skrev om den här superkoola Tokyo-trion i februari på sin
blogg och redan då blev jag nyfiken och ville kolla upp Gallhammer. Men... time flies... och jag glömde bort allt om Vivian Slaughter, Mika Penetrator och Risa Reaper tills jag av en slump kom över plattan "The dawn of... Gallhammer". Och blev stormförtjust i den risiga blasfemiska metalen som parats med crustpunk. Tänk Hellhammer. Tänk Amebix. Och där någonstans hittar du Gallhammer.  I höst kommer de japanska brudarna till Europa, tyvärr inga spelningar i Sverige - däremot två i Danmark, en i Norge och fyra (!) i Finland. Synd - jag hade gärna sett det här bandet mangla på KB. Jag får hålla till godo med plattan så länge, kolla upp den du med - om du inte redan gjort det alltså.

Kommentarer
Postat av: Slobodan Burgher

Ha ha, jag ar likadan. Laste om dom lange sen men typ glomde av dom etc. Fick for ett par veckor sen deras skiva fran pressfolket pa skivbolaget med, hu hum, bonus cd med en full live video! Forhoppningsvis sa spealar dom val har i London och isafall sa blir det till med gamle fanzine-stuket och intervjua...men ska jag vara helt arlig sa tycker jag nog att hypen ar lite mycket. Hellhammer javisst men knappast Amebix!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback