Musik för döva


kassett

Under 1980-talet hade jag ett kassettbolag, Musik För Döva, och gav bland ut 2-3 taper med Norrköpingspunkarna Crücifix, en split med Horse Laugh och Dross, en kassett med tyska Die 4 Von Der Tankstelle och så ett helt gäng samlingskassetter: Is this What You Want? (Musik För Döva 001 - och den innehöll Crücifix, Svea Rike, Brutal Personal, Arnes Plasthjärna, Röten Tandkräm, Death To The Regime,franska Scraps och några gäng till), några volymer av En knippe svensk punk samt pärlan - den nittio minuter långa internationella kompilationen The girl that used to love me.... Jag önskar att jag hade sparat dem alla - nu hoppas jag på att någon bara laddar upp dem
här;-)

Och har du svårt att välja - börja med att ladda hem Infezione och Lip Cream.

Kommentarer
Postat av: Danne - Rascar Capac

Dross!? De var från Gävle, eller?

2007-01-30 @ 19:02:36
Postat av: Sörling

Danne:

Japp. Jag tror att de bara släppte kassetter (deras första var bäst) och var med på några samlingsskivor som Really Fast. Olyckligtvis har jag inget kvar - tror jag.

2007-01-30 @ 20:29:33
Postat av: Inge Ansvar The first and only (Who ownes your name?)

Dross var från Gävle, medverkade med låten P.F.M (pratar för mycket) på Hardcore for the masses vol 1. Riktigt cp-dåligt då men säkert skitkul idag. Och med cp-dåligt menar jag att de ej alls passade in bland övriga band. Men en gång i tiden kunde ju punken få spreta åt olika håll, sen skulle man helst hålla samma takt med samma nitbälte eller nått?

Postat av: Sörling

Inge:

Fantastisk text till PFM.

2007-02-01 @ 22:43:44
Postat av: kudzo

lite Dross stoft..

2007-03-04 @ 23:09:00
URL: http://myspace.com/drosssweden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback