Jannicke om 2007

image768
Jannicke spelar i
Disco Volante, bygger gitarrer och bloggar. Det här är hennes lista för 2007.

1- "The Damned" - låt av Belinda Kordics soloprojekt KILLING MOOD.
Finns tyvärr bara på MySpace än så länge. På senaste har jag upptäckt att jag börjat bli lite vek för lugnare musik och hennes folk/rock/country är helt enkelt bland det bästa som besudlat mina öron i år. Och Belindas röst fucking rules.

2. "Self loathing" - låt av Gävles NAGANA.
Medlemmar från bland annat GADGET. Kan inte riktigt beskriva vad det är som gör att jag blir helt jävla golvad av denna låten... vill typ slå sönder allt jag äger, leva rövare och skrika mig hes. Misärmangel som bäst.

3. HJERTESTOP/SKITKIDS/FY FAN! - live på Ungdomshuset i Köpenhamn.
Tre fabulösa band och ett rivningshotat hus. Stämningen var fantastisk trots att alla visste att risken fanns att Jagtvej 69:s historia inom snar framtid kunde bli ett avslutat kapitel i våra liv.

4. "CONTROL" - film om Ian Curtis och JOY DIVISION.
Snyggt filmat. Fin musik. Hade glömt bort hur bra Joy Divison var.

5. "Never Say Party" - låt av BANXTHIS.
Italiensk hardcore at its finest.

6. VIVA HATE - band.
Ex-medlemmar från Tiger Army och The Force. Rocknroll, Hardcore och Psyhcobilly (!) i en inte helt oangenäm blandning. Sjuka texter också, det gillar jag. Och Matt Wedgley live är typ den nya Henry Rollins.

7. ANGRY SAMOANS - live på Key Club i Los Angeles.
Nästan alla låtar från "Back From Samoa" och "Inside Of My Brain" spelades. Dessutom ganska o-gubbigt. Är glad att jag fick se dom trots att det inte var back in the days.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback