Up against the wall, motherfucker - Indy rättar

image493
Jag påstod i "Svinstians demofest #3" att Up against the wall, motherfucker! var Massgrav-Indys första band, så var det inte. Indy får berätta själv:

"Haha, fan vad kul att du la upp det där! Nästintill värdelöst, men kul att höra. Äger inte ens en kopia själv av första demon... Tycker ju i och för sig  att demo #2 är mycket bättre, även om den också är rätt kass... ;)
Förresten, Up against the wall, motherfucker!  var inte mitt första band. Långt därifrån... Du har nog inte hört de andra, men de innefattar bland annat ett dödsmetallband vid namn Middle Earth (jag på sång och trummor (d-takt!), samt en polare på gitarr. Ingen bas!), samt ett garagerocksurfband (!) vid namn The Balogs! Tror kanske du skulle uppskatta The Balogs faktiskt... Kan försöka rippa och skicka"

"Här kommer The Balogs! Hoppas du diggar. Helt sjukt att det nästan är tio år sedan vi spelade in det här. Det är risig surfgaragepunkrock med misär- och loserlyrik. Vi gjorde en inspelning till efter den här, men den har jag inte ens hört... David Bock och Fredrik Palm (bas respektive gitarr) spelade tidigare i Regurgitate (Avesta-bandet, inte "riktiga" från Stockholm). David hade även fanzinet Ugly Logo. Det står om dem i Dellamortes dödsbok, sidan 411. "Casa Barco" är ett uselt femtiokronorsvin som fick följande recension i Aftonbladet: "Förskräckligt sötaktigt vin. Producenten borde tvingas dricka den."
Haha! Perfekt för The Balogs alltså."

Jag har bara lyssnat lite snabbt på The Balogs och tycker det låter coolt. Lyssna
själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback