Tjatigt skitliv

image339

Det kändes som att bli förflyttad femton år i tiden när jag började bläddra i nya numret av Skitliv (#4). Helt plötsligt befann jag mig i en sunkig punklya i Eskilstuna och läste de första sidorna i det som skulle bli Sika Äpärä - ett fanzine som totalt förändrade klimatet i den svenska punkscenen. Sika Äpärä fick många efterföljare, men att det 2007 fortfarande görs tidningar i den andan var något av en överraskning.

Jag tycker det blir ganska tjatigt i längden med den här "vi-skiter-i-allt"-attityden och fyllesnacket som genomsyrar Skitliv. Men ett och annat guldkorn hittar jag - som den här frågan till Wolfsbrigade:
Hur faan tänkte ni när ni tog med den där trall-nörden från dlk på "D-beat odessy"? Det var ganska oväntat måste jag säga. Vad hade han gjort för att förtjäna att mangla med er, hookat upp er på någon billig kran? Var ni aldrig rädda att förlora trovärdigheten som kängband?
För 20 spänn får du dessutom intervjuer med Uncurbed, Illdåd, Tortyr, Mardröm och en massa annat. Cash till Skitliv, Box 13, 114 79 Stockholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback