Regina Lund och Thåström

lund

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot lördagen och Regina Lunds nya platta. Reginas egna dikter med musik av Thåström. I en
TT-Spektra intervju säger Regina angående samarbetet.

- Viktigast var våra starka viljor och min förmåga faktiskt, att för första gången tror jag, kunna släppa lite på kontrollen. Om jag hade fått bestämma hade det kanske blivit sex cd-skivor. Joakim Thåström är en fantastisk producent. Han har begränsat mig på ett bra sätt och han har också bidragit med mycket.

- Joakim pratar mitt språk och jag kan kommunicera med honom genom min konst. Den begriper han. Sen om han inte begriper sig på mig, det är en annan sak.

Sydsvenskans recensent var inte överdrivet imponerad, jag är dock som sagt mycket nyfiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback